Wednesday, November 4, 2009

kete kecik vs kete beso!!


Baru2 ni aku sudah 'angkat' lee viva elite sebijik!.. so, akhir2 nie aku gunakan kete tu utk gi kerja aa, at least leh ler jimat sket penggunaan minyak klu nk bandingkan ngan avanza aku tu, maklum ler 2-3 kali ulang alik Gombak - Kota D'sara dlm sehari.

Nak dijadikan citer, aku rasa leee, sikap pemanduan segelintir rakyat malaysia ni memandang STATUS semasa memandu kot. sbb ketika aku nk gi kerja pepagi, jalan dh confirm ler jem kan.. so, akan terjadi ler adegan celah-mencelah. Jadi disinilah timbul kesimpulan yg aku buat: Org yg pakai kete beso & mahal (terutamanya) memiliki otak yg kecik & LEMBAP! (ni segelintir jek ek, sesapa yg terasa tu.. i'm sorrryy :P )

sebab apa aku ckp camtu, contohnye biler jalan jem dan kebetulan lane disblah x baper jem sgt, so.. secara x langsung setiap pemandu akan cuba utk cilok ke lane sblah tersebut. biasanye kiter akan hulur sikit dulu muncung depan kete ke lane sblah & beri signal harap2 ader ler insan mulia yg akan kasik chance kiter cilok. Kat sini ler selalu nye, kete yg mahal2 nie seboleh2 tak nak kasik chance utk kete2 yg kecik comei ni cilok ke lane tu. biasanye yg kasik chance mencilok nie adalah kete yg sama jenis @ saiz ngan kete kiter. klu tak caya, cuba try test!...

*contoh mencilok diatas adalah bagi pemanduan berhemah sahaja, bagi yg merempit @ racer 'maut' .. itu lain citer aa!...
**time aku pakai kete beso plak, aku tak buat camtu, sbb aku paham perasaan pemandu lain. even klu katak lintas pon aku kasik laluan pee.. hehe

3 comments:

  1. Aku baru ingat nak angkat viva elite... kesamaan la plak niat tuh.. hehe

    ReplyDelete
  2. byk kes ah jdk cmtu.. tp yg slalu aku jumpa bgsa ca ya nun alif! mmg sombong giler kalo bwk BMW ker, Vios ker.. Nak2 yg pompuan ca ya nun alif.. kalo dgn aku, sory aku nak bg laluan utk org mcm ni..

    kdg2 kalo da bg can pun, angkat tgn or else senyum pun tak derrrr.. hampehh kan?

    ReplyDelete
  3. My Written Thoughts: betul! betul! betul!!

    nuar: angkat jek nuar.. sedap woo bawak, kete kecik, enjin powr.. power setring lagik, cam bawk katerbang jek rase.. ahaks!

    ReplyDelete

orang membebel...