Thursday, April 2, 2009

errr... er..

Aku baru jek siapkan 1st draft layout untuk buku Aku Terima Nikahnya 2 (ATN 2): Bercinta sampai ke Syurga... tp rasenye pasni akan ader changes yg perlu dibuat sb akan dimasukkan "quote" pada certain2 page or maybe font akan bertukar kpd yg lain. actually layout buku ni dh 2 ari aku tangguhkan sebab:

1. kompiter Mac G4 aku dh 'arwah'.. tatau pe penyakitnye, tiba2 jek tanak idop plak, nak kata HD kong, takkan sampai tanak start langsung... ataupn masalah pd power supply.. tatau ler, yg pastinye kalau nk repair kompiter jenama Apple nie mmg memerlukan modal yg beso.. tatau mana nak rembat duit utk repair lagik ataupn aku anto jual kt Pusat Kitar Semula dpt 10-20 inggit pn jadik le..

2. PC aku baru jek kena format akibat serangan virus 'Chikugunya'.. pastu aku nk install software InDesign xleh plakk! puas aku mengodek-godek cara nak instal menatang ni x gak dapat.. 2 ari aku usahakan.. akhirnya dpt gak instal (maklum ler, aku kan ahli Penyokong Piracy Sedonia), cuma masalah biler layout pakai PC dan esok ari nya bawak masuk ke Mac, akan ader sedikit error pada layout tersebut yg selalunya masalah pd font.. walaupn minor, tp still akan men'delay'kan kerja...

siang tadik dpt anto 2 buku: Jom! Tanya Ustaz & Rindu Bau Pohon Tin, cover plak dpt anto 1: U-turn ke Jalan Lurus, dlm tangan masih ader beberapa lagik: Janji Miftahul Raudhah(final), Inspirasi Siswa (1st draft), ATN 2 (1st draft), Langit Ilahi (layout adjustment) sb dpt dr freelancer. Utk cover: Rindu Bau Pohon Tin (almost final), ATN 2, Bawa Hatimu Kpd Tuhan, Langit Ilahi... sumer nak kena siapkan by this Friday! sbb maybe start Sabtu ni aku nak kena buat majalah ANIS plak yang satu mende pon aku tak usik lagik, bahan majalah pon cam lembap jek masuk seiring ngan kelembapan ekonomi global!! takat ni baru dpt dlm 20% jek.. dh ler deadline Jumaat depan.. last month dpt buat 4 ari takkan ler bulan ni pon nak suh aku buat 4 ari gak kottt.. agak-agak leee.

last month punya cakra(cam citer Naruto plak) banyak lagik... bulan ni ngan buku dh heavy giler, nk masuk majalah lagik.. cakra pon dh tinggal baper percent jek nie. pepagi gi kerja pon dh traffic JEM +- 2 jam lam kreta!.. tghari amik anak anto ke skolah 1 jam lam kreta... balik keje 1.30 jam lam kreta... sampai umah sambung lagik buat keje.. perhhh, mencabar sungguh pesta buku tahun nie, harap2 jangan otak JEM sudah.. pas pesta buku aku nak amik CUTI.. nak gi jenjalan. tapiii, still kena bawak kreta!! HAMPEHH... sesapa nak jadik drebar aku? angkat tangan...

No comments:

Post a Comment

orang membebel...