Wednesday, November 26, 2008

Puaka Niyang Rapik - review

Kali ni aku nak masukkan sket review ttg filem, tv series or anime.. maner ler tau, sok2 leh jd pengkritik filem professional.. ahaks!. Aku nie bukannya kaki tengok TV or wayang sgt pon, sket2 tu ader le. So, kali ni aku nk komen sket pasal citer Puaka Niyang Rapik yang disiarkan di TV3 setiap Khamis jam 9.30 pm. maybe kowang dh penah nengok kot.. skang nie dh episod 3. 1st episod aku tgk citer nie, nampak cam menarik.. first scene, amik shot kampung.. jln citer pon cam ok.. tp biler dh tgk episod 2, alih2 aku rasa cam terlalu ngarut sgt (mg ler citer hantu slalu nye mengarut, tp nie dh ter'over') lagik satu, pengarah ni terlalu menonjolkan watak hantu tu... banyak sgt jenis hantu dlm citer nie. Pada pendapat aku ler, kalau nk buat citer hantu.. jangan tunjukkan hantu tu langsung, tnjuk efect2 jek, cam kelibat2 skali lalu tu ke, angin2 ke.. baru ler seram. Aku ingat le, kalau hantu tu betul2 ada depan, bukannya takot, tapi dok gelak sampai tergolek2 ader ler!! lagi satu kelemahan citer nie, dier buat manusia ader power kebatinan yg luar biasa.. tepuk bumi jek, pastu ader efek cam mesingun!! pastu leh kuarkan api dr tangan.. (cam citer Naruto plak!) sbb.. ader scene penduduk kg tu naik moto yamaha 100 & ader scene teksi msk kampung.. agak2 ler tahun tu dlm 80-90an, abad nie ader lg ker org kuasa batin camtu! lain ler zaman Hang Tuah ke.. mungkin ler ader org yg ada kuasa batin.. wallahualam! So.. overall aku rasa citer ni kureng menarik aaa walaupn bru tgk 3 episod, but maybe ia mempunyai jalan cerita yg menarik hingga ke akhir episod.. sapa tau! cam citer sebelum ni Kekasihku Seru, walaupn antu dier cam badut gak.. tp jln citer & effect dier bagus! so.. pd korang yg penah nengok citer nie.. korang nilai ler sendiri! kalau aku nk kasi reting citer nie.. aku letak 3/10..

2 comments:

  1. hye :)
    best baca post nieh :P
    heheee ;p
    setuju!

    ReplyDelete
  2. criter tu sgt tak best dan sgt ler kartunnyer....klu perasan, hantu dia suka pd motor. Slalu kacau org naek moto. Hehe

    ReplyDelete

orang membebel...