Thursday, January 19, 2012

TBS

Perhh.. baru selesai layout 1st galei buku.. tgh tunggu bahan dr majalah plak utk masuk. Sementara tu baik aku update sket blog ni, ni nak citer pasal TBS... Korang penah gi TBS?.. TBS?!! pe tu?..
Alaa.. Terminal Bersepadu Selatan (TBS). kalu korang penyokong sistem pengangkutan awam dan kebetulan nk menuju ke selatan, sure ler korang tau terminal ni. Satu ler aku nk puji, Terminal bas nie punya level dh macam airport tuu, dok kt dlm tu rasa macam bukan kt Malaysia jekk (mana aku tau cam bukan kt Mesia.. kuar dr Mesia pon tak penah.. ahaks!) 

Haaa.. sbb aku tak penah kuar Mesia laa, aku ckp ni.. sbb selama aku hidup, tak penah ler rasa kawasan pengangkutan awam yg seSELESA & seCANGGIH ni. So.. aku harap semua fasiliti & prasarana di negara ni secanggih & selesa spt yg ada di TBS ni, baru laa rasa hidup di era millennium, ini idok.. rasa cam hidup dlm tahun 80an jekk. beza dier, keta yg terlalu byk kt jalanraya & ada TV LCD kt umah 2-3 biji!! ahaks


ada screen menunjukkan waktu keberangkatan perginya bas ke destinasi.


eskalator menuju ke ruang menunggu bas.

kerusi2 di ruang menunggu bas.

sebahagian kawasan di tingkat atas menempatkan tpt membeli tiket & kedai2, shoot gambo sket je kt sini sbb ada polis merata kt floor atas ni, kang dorang tgk aku dok amik gambo jek, dorang saspek aku spy CIA plak.. hehe

Jambatan yg menghubungkan tpt parkir kereta & terminal.

Permandangan di sekitar terminal.

No comments:

Post a Comment

orang membebel...