Monday, October 24, 2011

Aku rindukan mu... Ronninetyseven

Mase on da way nk ke kenduri kawin opismate aku, tgk kt meter minyak dh cecah capital letter E, singgah le stesen kaler ijau, disebabkan waktu tu tenang & damai walaupon tgh ari terik, aku pon capai minyak kaler ijau gak walaupon aku tau reganya bapak mahal!! Tp sbb dh sekian lama x pakai, skali skala kena isi ler plak minyak kualiti utk kete ni, cam perut kita gak. Dh slalu minum oren kodial skalik skala nk gak pekena fresh orange! haha.

Isi punye isi, aku tgk dh cecah RM80, tp bru 25 liter, klu full tank kete aku dlm 33 liter. Buat masa ni bior le isi RM80 jek, kang lari bajet plak! Tp bile enjin dh hadam minyak RON97 tu, mmg terasa sgt pickup dier, cm bwk kete bru plak, tekan minyak sket jek tp berdesup peginyaa. Tp sayang, kali ni jer laa pakai minyak tu, tunggu le lagi 5-6 bulan utk isi balik RON97 tu, sbb aku x sanggup nk perabih 700-800 sebulan utk beli minyak!!

Moral: Apsal kita negara pengeluar minyak tp kasi rakyat pakai minyak xde kualiti cm RON95 tu? Oooo.. Lupa plak slogan tu, Rakyat Didahulukan utk pakai minyak reject!! Haakk Ptuih!!

2 comments:

  1. EH, betul ke kalo pakai ron97 keta lebih pikap? Tak penah terai.

    ReplyDelete
  2. haaa, cubo laa toraii.. tunggu minyak mesin rumput (RON95) tu abis, pastu isi plak RON97, selepas itu anda akan merasakan perbezaannya.. dan klu menggunakan minyak RON97 tu selama berbulan2, anda akan merasakan perbezaan yg ketara di dompet anda pula.. hahah!!

    ReplyDelete

orang membebel...