Friday, August 27, 2010

The Story of Islam

Aritu aku ader terjumpa kat YouTube satu movie arab tajuk Ar-Risaalah. Cerita pasal bermulanya Islam diturunkan kpd Nabi Muhammad SAW. Bagi sesapa yg suka layan citer arab yg berunsurkan islamic camni, mmg aku rekemen korang tengok movie ni. Jalan citer dier mmg smooth, kalau nk comparekan ngan citer Flag of Truth yg tengah disiarkan kat Astro Oasis skang nie.. beza sket le. Citer Flag of Truth tu cara dier tukar dr satu scene ke scene yg lain tu bercelaru sket, tapi Ar-Risaalah nie dorang buat cam style Hollywood nye citer, cuma aku tak pasti dorang tunjukkan karakter Saidina Hamzah r.a tu boleh ke idak?!.. yg itu serahkan pd yg pakar le menilai. Yang penting kita dpt ler sikit gambaran secara visual macam mana Nabi SAW menyebarkan Islam pada waktu tu dan bagaimana para sahabat berjuang menegakkan agama Allah yang selama ni kita dengar @ baca saja.

Aku rate movie ni 10/10. Link leh amik kat sini. Aku embedkan part satu disini & selebihnya korang layan le kt YouTube.

No comments:

Post a Comment

orang membebel...