Monday, April 26, 2010

minyak hitam kereta leh guna utk memasak tak?


Korang penah tak alami dilema camni? tiap kali anto kete gi servis, lepas tu belen-belen minyak hitam akan diletakkan dlm kete utk dibawa balik... apa korang buat ngan minyak itam/minyak gear tu? nak buang jek dlm tong sampah, dah CONFIRM le mencemarkan alam sekitar. Nak simpan dlm umah, buat semak jek!... ataupon carik yg sama brand, kumpul minyak tu sampai penuh satu botol, then guna balik utk servis yg berikutnye.. boleee ke camtu?! Camner ekk?!

3 comments:

  1. Saya x pnah wat blk. tinggal jek kt tmpt servis tu. Mmg rasa rugi, tp wat blk pn wat semak rmh jek. Dh la rmh mmg dh semak, jd tmbh semak. Biar rugi minyak asal masa aku x rugi ngemas rmh.

    ReplyDelete
  2. x pernah lak aku mengalaminya.. biasanyer minyak hitam aku diorg amik. X pernah lak kasik kat aku...

    ReplyDelete
  3. saya pulak, tiga kali servis myvi kat perodua, (pusat servis perodua akan pulangkan baki minyak tu...) dah dapat kumpul 1 tong 4 liter penuh minyak pelincir ni... lepas tu isi kat kembara di bengkel berdekatan rumah. minyak tu saya pastikan sama jenis (sama dia punyer SAE 5W-30 semi synthetic) - kembara saya jalan satu hari 6km ajer.... berbanding myvi kekadang satu hari 200 km! save hampir RM80.00! sekian adanya....

    ReplyDelete

orang membebel...