Friday, April 24, 2009

trip ke Singapore

Terlupo aku nak masukkan entri pasal trip aku ke Singapore pada 18-21 March yg lepas, baru2 ni aku dok belek2 gambo yg ader lam henpon.. pastu ternampok gambo mase kt Singapore tu, ni yg teringat nak masuk lam blog.. cuma x banyak ler gambo yg diambil kt sana tu, maklum ler gi kenduri kawin bukan gi jenjalan shopping, lagipon matawang sana beso aaa, tak mampu ler nak shoping2 kt sana.

gi singapore naik train malam.. leh katakan satu grabak tren tu penuh ngan sedara-mara jer ler, kire ni trip ke singapore paling ramai sedara gi ler, syok gak.. sampai kt imigresen s'pore terjadi plak satu insiden, maid aku xleh masuk s'pore!! alasan imigresen s'pore katanya umo yg tertulih pd passport maid aku tu x match ngan rupe (bibik aku tu agak berumur tp lam pasport tulih umo 37!) so.. terpaksa ler tinggalkn bibik tu, dier naik teksi gi JB, sib baik ler aku ader pakcik stay kt JB, call dier mintak amik bibik tu. klu idak, tatau ler camner nk buat!

Kt S'pore kitorang stay kt Costa Sands Resort, Downtown East.. best gak, ader wetland & theme park! tapi satu jek yg tak best!.. jamban kt hotel x de paip air laaaa... spoil btol! last2 aku amik tong sampah buat tadah air & amik satu cawan minum buat pencedok (pastu terus aku kuarantinkan cawan tu, nasib ler sapa yg pakai cawan tu lepas ni.. hahaha!!)

Travel lam s'pore kitorang naik MRT (cam LRT gak ler, cuma dorangnye luas!) satu habit org s'pore ni aku tgk biler dlm MRT, sure sumbat telinga (pakai earphone - dengo lagu ler tu) ataupn main PSP, mg tu rutin dorang kot. walaupn naik mrt laju!, tp biler sampai stesen, kena jalan kaki ler plak nk gi umah makcik aku!... nak kata jauh tu xde ler, ader ler 2-3 blok, tp biler dh dukung anak.. jalan kaki satu blok pn rase cam nak patah lutut!!

tp pepe pon, mg enjoy ler gi sana.. cuma klu plan nk ke sana lagik, maybe aku pikir 2-3 kali kot.. ahaks!!


bawak bebudak gi mandi kt Wetland di dlm faciliti Costa Sands.

tank yg kt atas tu biler dh penuh, dier akan curah air.. syok wooo, dok bwh tu!! tapi aku nengok bapak budak yg ramai dok kt bawah tu.. termasuk aku! ahaks

cam Eye on Malaysia tapi lagik besoo..


ni yg paling best! tgk dorang main UFO, aku pn x nmpk pe bende yg terbang tu.. tp yg aku tau.. mende tu guna remote lee...

No comments:

Post a Comment

orang membebel...