Wednesday, December 17, 2008

Sejarah henpon aku...

Dalam sejarah hidup korang le, baper kali korang tuko henpon? Skang ni pon henpon ni dh jadi kewajipan utk memilikinye.. klu zaman dulu tu, sesapa yg ada henpon tu kira 'orang kaya' leee... bangga giler bwk henpon kehulu kehilir, walaupun henpon tu beso anak gajah!! tp skang nie henpon sumer halus2 jek.. ringan pulak tu, tu yang kekadang henpon tercicir pn tak sedor.. nie ader ler serba sedikit sejarah henpon lam hidup aku..Ni le henpon pertama yg aku pakai tahun 1999.. Nokia 2140 (itu pon kakak aku yg kasik sbb dier dh beli henpon baru)


Nokia 3210: Ni henpon ke-2, klu x silap tahun 2000, hadiah besday dr arwah bapak aku.. sim card aku beli sendiri, masa tu pakai Hotlink.. waktu tu harga sim card RM199 tuuu!! skang nie RM10 jek!! ampeh..

Nokia 3210: Tahun 2001, Ni yg no 3... yg nie hp pertama aku beli sendiri, guna duit gaji.. hehehe

yang no. 4 tahun 2003.. aku pakai henpon Motorola, tp pic dier aku takde laa..


No. 5: Nokia 3660.. tahun 2004, first camera phone


no 6, tahun 2006: Nokia 6780... waktu ni aku minat touch screen
No. 7.. LG Viewty, fully touch screen.. henpon yg aku pakai skang!!

NEXT: ermmm... rasa2 cam nk beli henpon nie lee... ahaks!



1 comment:

orang membebel...